Nikde nie je napísané, že musíte behať maratón alebo tráviť hodiny na tenisovom kurte. Stačí si vybrať aktivitu, ktorá je vám blízka. Hlavne sa snažte vyvarovať sedavého spôsobu života a zvoľte si minimálne na 30 minút denne fyzickú aktivitu, pri ktorej sa ľahko zapotíte a zadýchate.

Nie je nevyhnutné chodiť akurát do posilňovne, vhodná je rýchlejšia chôdza, plávanie, beh alebo napríklad jazda na bicykli. Dôležitá je pravidelnosť, aktivitu by ste mali vykonávať minimálne 5× týždenne. Počíta sa aj upratovanie domu, práca v záhrade alebo rýchlejšia prechádzka so psom.

Len to, čo vám vyhovuje

Nájdete si takú pohybovú aktivitu, ktorá vás bude baviť. Ujasnite si, prečo sa pohybu venujete – ak je cieľom zdravie, zaiste nemusíte behať maratón. Neporovnávajte sa s ostatnými (asi nebudete výkonnostnými športovcami, ale prečo by ste nemohli na konci roku prejsť o 1 000 krokov denne viac ako teraz?).

Nájdite si čas

Ideálne je zvoliť si nejakú vhodnú pohybovú aktivitu, ktorej sa môžete venovať denne aspoň 30 minút. Každému sa samozrejme niekedy stane, že mu nezostáva čas alebo energia, ale to neznamená, že by ste mali na pohyb rezignovať úplne. Naše telo si „pamätá“ tak pohybovú aktivitu, ako aj jej zanedbávanie.

Hlavne aspoň niečo!

Pohybových aktivít je samozrejme nesmierne množstvo, a práve preto ich nemôžeme hádzať do jedného vreca: vezmite si napríklad chôdzu, beh, rekreačné športy či rôzne cvičenia ako pilates alebo joga a pod. Záleží len na vás, čo vám bude blízke!

Ako je to s liekmi?

„Keď cvičím, nemusím už užívať lieky,“ povedia si možno mnohí, ale tak to naozaj nie je – ani pravidelný pohyb totiž nie je samospasiteľný. Rozhodne dbajte na odporúčanie lekára!

Pokiaľ naozaj chcete, aby mali pohybové aktivity dobrý vplyv na vaše zdravie, pamätajte na to, že sa im musíte venovať pravidelne a dlhodobo. Neočakávajte výsledky hneď – buďte trpezliví a uvidíte, že sa za nejaký čas dostavia!