Okrem vyváženého stravovania hrá neoddeliteľnú úlohu aj fyzická aktivita, ktorej dôležitosť sa ukazuje najmä v posledných rokoch. Na prevenciu a kontrolu chorôb, ku ktorým patrí aj depresia, sa odporúča u dospelého aspoň 2,5 hodiny aeróbneho cvičenia strednej intenzity, napr. rýchla chôdza, čím sa posilňujú svaly počas týždňa. Avšak podľa prieskumov približne tretina českej populácie nemá žiadnu fyzickú aktivitu a polovica len v nízkej miere, a to napriek tomu, že fyzická aktivita môže mať antidepresívne účinky predovšetkým u pacientov, kde sa depresia pridružuje napr. ku kardiovaskulárnym ochoreniam.

Jednou z hypotéz je, že ak sa ocitne v stresovej situácii zdravý človek, zvyčajne sa venuje voľnočasovej aktivite, ako je napr. šport, zatiaľ čo ľudia trpiaci na depresívne syndrómy siahnu najčastejšie po lieku na upokojenie alebo po alkohole či inej návykovej látke. Pritom je dokázané, že pravidelné aeróbne cvičenia, ako sú beh, bicyklovanie alebo chôdza, v zime bežky, majú tiež výrazný vplyv na to, ako sa človek cíti. Pokiaľ sa teda cítite na dne alebo ste preťažení, skúste sa ísť na chvíľu prejsť alebo si zabehať. Budete prekvapení, ako tento jednoduchý postup pomôže uvoľniť stres a úzkosť a pozdvihnúť vášho ducha. K fyzickým aktivitám pomáhajúcim zvládať depresiu patrí beh, joga a tanec. Pozitívny vplyv môže mať tiež napr. hudba, relaxačný kúpeľ, masáž a aromaterapia.

K potravinám, ktoré sú prospešné pre zdravie a môžu pozitívne ovplyvniť aj náladu, patria:

  • jedlá bohaté na omega-3-nenasýtené mastné kyseliny, najmä ryby,
  • ovocie, zelenina, najmä avokádo,
  • orechy, predovšetkým kešu a vlašské, semienka, chia semienka,
  • cereálie,
  • ustrice.

Dôležité je pravidelné stravovanie, dodržiavanie pitného režimu počas dňa a obmedzenie konzumácie sladkostí a sladkých nápojov. Okrem správneho stravovania a dostatku pravidelného pohybu treba dbať aj na niekoľko ďalších zásad:

  • pravidelnosť a rytmus v denných činnostiach,
  • pravidelné ranné vstávanie s krátkym cvičením,
  • pokojné rodinné rituály, ako je spoločné stolovanie alebo výlety, spoločenské aktivity,
  • láskyplné vzťahy v rodine,
  • dostatok priateľov,
  • dobré vzťahy na pracovisku,
  • plánovanie aktivít,
  • dostatok príjemných zážitkov, čas na koníčky a záujmy a kultúru,
  • pravidelný odpočinok,
  • pravidelný spánok,
  • obmedzenie alkoholu, vyvarovať sa fajčenia.